Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Det trappas upp …

Kategori: Allmänt, Parhäst no 3, att skriva, dagbok, vi som skriver

Vilket kapitel?! 

Det var en ren fröjd att få skriva kapitel 39 i parhäst 3 igår. Allt trappas upp nu inför slutet och jag ser i vår översikt att vi har många spännande kapitel framför oss som nog mer eller mindre kommer skriva sig själva. Riktigt kul att vara framme på historiens upplopp! 

Ergonomi är verkligen inte allt - själv skriver jag inte bra vid ett skrivbord med en mjukt stoppad stol inställd i perfekt höjd och mild belysning som faller i rätt vinkel för att inte skugga. Maken hittade mig såhär och lyckades obemärkt knäppa en bild, efter att han och barnen spelat spel i vardagsrummet och jag sökt mig in i köket. 

Laddsladden vilar i bestickslådan. Bästa fokuset på länge. 🤪
Annars bjöd helgen på bebismys - dock sov bebisen 90 % av barnvaktstiden så blev inte så mycket som man kunde tro. Ett trettonårskalas blev det också, stort ju! 

Nu är jag helt klart redo och laddad med energi för en ny arbetsvecka! 

Kommentera inlägget här: