Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Bok Brillor Bikini Blåa skyar

Kategori: Allmänt, att skriva, dagbok, vi som skriver

Uuuunderbar dag igår. Kastade mig ut för att stekas innan långa rader av molntyngda dagar väntar. Gammal som man är blev det motvillig solpaus under de värsta uv-timmarna mellan 10-14. Trist men rimligt ändå. Idag är det kompakt grått.

Har blivit helt yrkesskadad då jag hoppar till på varje korrfel även om jag bara semesterläser någon annans bok. 

Lite skönt också, att även de bästa kan låta sådant slinka igenom (nedan exempel från Bonnier). Är fortfarande övertygad att Dödsrensarens tryckta utgåva är helt perfekt utan minsta korrmiss- om ni läser och hittar ett korrfel så snälla säg till! Hade varit väldigt intressant att se …
 
Idag kommer ena dottern hem från en vecka på en kompis landställe i Skåne, längtar ihjäl mig att få hem henne nu! 

Hallå där - indrag saknas på nytt stycke. Antagligen ingen annan än jag som märker dock, som sagt. Yrkesskadad.

(null)

(null)








Kommentera inlägget här: