Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Smärtlindring

Kategori: Allmänt, att skriva, dagbok, vi som skriver

Åh herregud nu är jag igenom den värsta smärtan av träningsvärk. Som ung kunde jag njuta av denna värk och känna som ett kvitto på att jag ansträngt mig men inte längre. Nu är det bara jobbigt, särskilt när det som denna gång sätter sig på benen så man knappt kan gå normalt. 

Under helgen blev det en liten joggingtur på ca 3 km, den första sedan mycket lång tid tillbaka. Slog till och köpte ett par nya joggingdojor på lunchen i veckan också så nu kommer jag förhoppningsvis studsa fram nästa gång det blir dags. Tänkte försöka få in någon sorts rutin, får se hur det går … 

Gårdagens jobbskrivprojekt gick inte så bra som väntat tyvärr. De gamla idéer jag hade skrivit ner visade sig vara mycket sämre än jag mindes dem. Får börja på noll mer eller mindre, har lite nya tankar som skulle kunna bli något också. Var väl en anledning att de gamla blev liggande i byrålådan från första början kanske … 

Svårt att jogga och ta kort samtidigt, just här blev det mer av det senare …





Kommentera inlägget här: