Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Hoppa till kapitel tre är ett tips

Kategori: Allmänt, att skriva, dagbok, vi som skriver

Halloj i snökaoset! Får försöka hålla mig från tjat om uselt väder och fokusera på något annat. Började läsa Rummet i jorden i helgen. Efter en prolog och två rätt krystade trista inledande kapitel känns det som att boken egentligen börjar på kapitel tre. Önskar jag börjat läsa där istället så hade jag varit mer välvilligt inställd. 

(null)

Ungarna var iväg och studsade så blev en timmes häng bredvid för min del. Om ett halvår har de båda åldern inne för att hoppa uta målsmans övervakning så kan inte vara många dylika sittningar kvar för min del. 

Har lite roliga skrivprojekt på jobbet jag hoppas kunna sitta med idag. Hade varit skönt! Får se vad som ev dimper ner i mailen, de flesta verkar ha semester men är väldigt glad att inte offra semesterdagar i detta dyngväder! 


Kommentera inlägget här: