Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Kulturknarkare

Kategori: Allmänt

Tror jag gått och blivit en riktig kulturknarkare på gamla dar. Vill inget annat än gå på föreställningar, läsa (eller skriva) böcker eller lyssna på musik. Lite poddar slinker ner också.

Var längesen jag kände en lika stark dragning till kulturen som nu. Är det alla småbarnsår med sina känslosvallningar som gjort att man liksom vant sig och nu behöver ha sina känslomässiga kickar någon annanstans ifrån när barnen blir äldre? Vet inte om detta är typiskt 40 + eller ens relaterat.
Igår blev det skrivpaus. Men pratade ihop oss gällande marknadsföringen av vår fackbok i alla fall, det var peppigt värre. Enligt förläggaren blev boken bättre än förväntat (yey!!). Nu trycker de 2000 ex denna omgång. Hoppas att de sålt slut till jul! Många köper kanske digitalt också, vad vet jag. Definitivt datum för när trycket ska vara klart kommer visst senare i veckan. Sedan kommer pressreleasen någon vecka senare, först ska de nämligen skickas ut till förlagets "vip-kunder".
Halleluja! 
Sammantaget betyder detta att jag in skicka ut deckaren till förlag i början av december. Hjälp vad jobbigt!! 
Får se om det blir något skrivet i parhästen idag ... 



Kommentera inlägget här: