Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Två nya potentiella bokprojekt

Kategori: Allmänt

Vatten över huvudet?

Just nu har jag två potentiella fackboksprojekt i skottlinjen. Har länge velat skriva någon fackbok inom mitt område men inte på egen hand. Dels för att det är avancerad juridik och jag vill kvalitetssäkra. Dels för att det är roligare att vara två och antagligen också blir betydligt bättre. Dels för att få ändan ur vagnen helt enkelt. 
I och med mitt nya jobb har jag lärt känna nya människor varav en är en supergrym och erfaren jurist. Och den andra är en pensionär som skrivit många (i stort sett alla) fackböcker  på området och (förhoppningsvis då) gärna vill fortsätta tillsammans med en i sammanhanget ung förmåga. Alltså moi. 
Båda dessa ska jag ha möte med idag för att prata om respektive projekt. Går allt som planerat kommer jag alltså ha båda de fackboksprojekten och parhästen att jobba med i höst. Plus att jag ska ta tag i deckaren efter lektörsutlåtandet. 
Skillnaden med fackböcker är att jag har ett förlag som söker med ljus och lykta efter denna typ av böcker och gärna vill ge ut. Så får vi bara fram något är det så gott som utgivningssäkrat. 
Men, frågan som seglar upp är, har jag tagit mig vatten över huvudet? Tror inte det faktiskt, men vi får se hur det artar sig... 
Alla dessa hägrande projekt är en suverän piska vad gäller redigeringen av barn- och ungmanuset. Finns till och med chans att jag ror redigeringen iland denna vecka. Ska börja googla på den typen av förlag, så skönt att ha några nya fräscha att skicka till som inte sett mina tidigare misslyckanden!

Kommentera inlägget här: