Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Undantaget som bekräftar regeln!

Kategori: Allmänt

Det går för fort, var budskapet i ett tidigare inlägg. 

Igår kom jag på undantaget som bekräftar denna regel. Det hela började med en tryckande känsla av att jag närmade mig den smått magiska tre månadersgränsen (de flesta förlag säger ju att de ska återkomma med svar inom tre månader) från inskick av senaste manuset till förlag (vilket var barn- och ungmanuset). Panikar in i mailen för att räkna efter bara för att konstatera att det inte ens gått tre veckor än. Helt otroligt! Känns som att jag väntat i en evighet!! 

På plussidan är att inga refuseringar trillat in än heller å andra sidan. Får väl försöka njuta eller nåt :/ 

Konferensen levererade som en konferens bör. Idag lite mer konfererande följt av hemfärd och eventuellt en aw hos en tidigare arbetsgivare alternativt hem och decka i soffan! Fick lite feeling igår kväll (på privata kontot och notan givetvis tål att tilläggas!) så är inte helt hundra idag... 

Igår skrev jag kapitel 11 i parhästen, så skönt att ha någon att skicka allt man skriver till som fixar och lyfter det och gör massa smarta ändringar! 

Obligatorisk (?) Visby-selfie.

(null)

Havet är alltid en favorit! Särskilt när det är höst och dramatiska vågor.

(null)

Superfint bibliotek i havsanslutning dessutom. Som gjort för boksigneringar!

(null)

(null)


Kommentera inlägget här: