Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

En ny bokserie?

Kategori: Allmänt

Kämpar vidare med manus och behöver nu besluta inriktning för att komma vidare. Ca 10 kapitel i mitten som inte är uppstrukturerade, annars är början & slutet till stor del på plats.

Har två tunga ämnen på lut men undrar om det blir för mycket på en gång så överväger att bara påbörja den ena av dem i denna bok och låta den historien blomma ut i uppföljaren. I vanlig ordning kan jag inte låta bli att tänka serie. Särskilt för barn i den åldern är serier så fantastiska och min dotter plöjer aldrig böcker med sån glädje och frenesi som när hon hittat en ny bokserie hon gillar! 

Favoriterna här hemma hittills har varit Nelly Rapp, Nikkis dagbok och Trädkojan-serien. Handbok för superhjältar också men där finns tyvärr inte så många delar utgivna ännu... 

Idag är jag trafikvakt vid skolan där stressade föräldrar inte kan låta bli att köra oförsiktigt, så galet! 
Kommentera inlägget här: