Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Officiell skrivpaus

Kategori: Allmänt

Nu får det vara slut på undanflykter! Tar härmed officiellt en skrivpaus. Hittar inte rätta motivationen just nu och då får det vara så. Har kämpat hårt i flera år så vore nästan konstigt om jag inte skulle behöva lite återhämtning! 

Nu är planen att vänta ut romanprojektet jag har tänkt ha med min skrivkompis senare i vår. Och så har jag ett fackboksprojekt på gång (igen) men med bättre förutsättningar denna gång då jag eventuellt har en medskribent på kroken som dessutom redan givit ut flera fackböcker inom samma område och dels en arbetsgivare som är positiv och skulle kunna stå bakom & därmed bidra med arbetstid. Så ska fokusera på dessa båda skrivprojekt och återhämtning nu. Eventuellt om jag orkar så kör jag några ytterligare förlagsutskick med mina gamla manus, tror ett av dem har ett par förlag kvar som det inte har varit på (i nuvarande form). 

Men först sportlov.

Vill ni läsa skrivrelaterat kan ni därmed ta en paus från bloggen och återkomma senare under våren/försommaren! 

För övrigt har jag haft ett enormt sug efter smoothies den här veckan. Att jag dricker annat än vatten & kaffe (samt helgvin och frukostjos) hör till ovanligheterna så detta är något helt nytt... Här var en av gårdagens fyra (!) smoothies...

(null)

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2019-02-22 | 10:45:03
    Bloggadress: http://nastasida.blogspot.se

    Välförtjänt med paus, som du har arbetat med skrivet och allt annat!
    En rätt skön brittisk författare pratade i nån podd (ev the bestseller experiment?) om hur hon använde halva sin skrivtid till att typ tänka, läsa, se på tv, promenera, umgås med folk etc, för att ha något att skriva om. Jag tänker att paus är jättebra!
    (Kommer så klart fortsätta följa :-)

    Svar: Tack fina du, känns så skönt med den här utandningen! Och helt rätt, att skriva handlar om så mycket mer än att bara skriva...
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: