Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Ofrivilligt hemmajobb

Kategori: Allmänt

Jahopp, igår föll en centimeter snö i Stockholm vilket räckte för att helt slå ut kollektivtrafiken där jag bor. Suck alltså! Stod en halvtimme och väntade på en ersättningsbuss innan jag helt tappat känseln i fötterna (hade inga vinterkläder överhuvudtaget...)  och fick gå hem och jobba i soffan. Inte helt fel efter allt flängande senaste tiden. 

(null)

På kvällen hann jag med både bowling och pizza med min yngsta dotterns gymnastiktrupp där jag är tränare och Nobelfestsändning på SVT. Här diskussion om Handke som bland annat liknas vid kylskåpskall frukostgröt men sedan mest hyllades. De tipsade om hans debutbok som jag blev lite sugen på att läsa faktiskt. Målvaktens skräck vid straffspark tror jag den hette.

(null)


Blir inte mycket skrivet nu men det är nog normalt med tanke på hur mycket annat det alltid är i december. Är ändå väldigt nöjd med detta skrivår och ser fram emot att gå tilla ja och kolla allt som hänt under året sedan, är en hel del. 

Idag blir en helt normal och lugn dag, förhoppningsvis. Kanske kan jag till och med få något skrivet, vem vet?!


Kommentera inlägget här: