Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Grädden på moset

Kategori: Allmänt

Som grädde på moset i den surmulna gårdagen kom en refusering på eftermiddagen. Skickar de refuseringar på tåget ner till bokmässan eller!? När jag sänkt garden för några dagar kommer det såklart. Det värsta är att så länge jag fortsätter skicka ut mina manus så kommer refuseringarna fortsätta komma in. Det går liksom inte att ta sig ur, om man inte vill sluta skriva för att bli utgiven och det är jag inte intresserad av. 
 
Nu har jag bokat in en lunchdate imorgon med en gammal kompis från plugget så får vi se om det kan få mig på bättre humör... 
 
Tog mig in i slutet under redigeringen igår och det märks stor skillnad på hur genomarbetad texten är där. Har fått in respons på mitten av boken från en av änglarna i min textresponsgrupp så den ska jag ta itu med nästa vecka och göra en punktinsats där innan jag drar igenom hela manuset en gång till sen för att se om denna redigeringsrunda har gett något resultat. Bara att hålla tummarna för att så är fallet! 
Kommentera inlägget här: