Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

211/326

Kategori: Allmänt

Så många sidor av totalen har jag nu redigerat igenom. Ett manus är långt! Men tog mig igenom en hel del sidor igår i alla fall. Plus lite respons. Väntan på förlagens svar börjar bli smått olidlig. 
 
Dock har jag en ny manuside som tar upp ett aktuellt samhällsproblem. Kanske är det vad som krävs för att ta sig igenom högen, att adressera ett riktigt problem. Får se om jag vågar mig på ett så pretentiöst projekt. All redigering gör en sugen på att skriva nytt i alla fall det är en sak som är säker. 
 
Men kan inte hålla fingrarna borta från tangentbordet ens om jag vill. Häftigt att man kan vara sugen på att redigera samma manus för hundrafemtioelfte gången. Skönt att veta man är i gott sällskap så man vågar ge sig hän åt galenskapen! 
 
Hösten är officiellt här, idag åkte raggsockorna på. 
 
Kommentera inlägget här: