Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Festen över

Kategori: Allmänt

Festen över för denna gång. Det gick hyfsat bra, två krossade glas var den största dramatiken. 
 
 
Lyssnade på podden debutera eller dö som blir alltmer deppig för varje gång tycker jag. Måste ev sluta lyssna på den för att den gör en sänkt snarare än peppig vilket är det jag behöver just nu. Har absolut inget emot att följa skrivande människors svängningar positivt som negativt, tvärtom, men det ger mig ingenting längre att följa denna nedåtgående spiral som inte verkar ha något ljus i sikte på ett bra tag. Och faktiskt kände jag igår, drar ner mig med sig. Skriver de ens på sina romaner längre? Tror kanske en av dem gör det men den andra inte. Det är dock högst oklart. Men antagligen kommer jag inte kunna låta bli att höra hur det går för dem när nästa avsnitt kommer ändå. Även om jag borde...
 
Nu får man fokusera på sitt eget skrivprojekt istället när det är måndag. Nice!!

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2018-10-08 | 10:59:49

    Ingen fest utan krossade glas, som jag brukar säga:)

    Jag älskar Debutera eller dö (så klart, host host), men jag har ju liksom lämnat mina tio hundår av fruktlöshet bakom mig. Jag träffade faktiskt Nina och Johanna på mässan och det är kanske så att de känner sig en aning nedslagna just nu, men jag tror så STENHÅRT på dem båda. De kommer upp ur sina respektive svackor snart, det är jag övertygad om.

    Svar: Åho, försöker vara anonym ser jag men såg allt på uttrycket att det var du redan innan du avslöjade dig själv i den lilla bokmässeanekdoten ;) Skämt åsido så vad roligt att träffa alla IRL! Undrar om det nånsin kommer hända en själv eller om bokbranschen får fortsätta leva sina liv i ovisshet om det är mig de sitter bredvid på tunnelbanan imorgon bitti eller kanske jag som släpper före dem i Konsumkassan nån kväll!
    Helena Dahlberg

  • Annika säger:
    2018-10-08 | 12:03:37
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Så olika det kan vara, jag känner mig snarare stärkt av att andra också vadar omkring i utkanterna av det träsk en ska ta sig igenom för att bli publicerad, och älskar således podden. MEN, tror på balans och lyssnar därför också ännu en gång igenom superpeppiga Författarpodden :-)

    Svar: Ja verkligen olika reaktioner där, beror på känsloläge i övrigt också kanske...
    Helena Dahlberg

  • Elin Säfström säger:
    2018-10-09 | 13:32:58
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Haha, ja jag hoppades att ingen skulle kunna identifiera mig:) Men jag vet hur det känns. Jag gör verkligen det. Innan det händer så har det ju inte hänt, liksom (no shit?), och man tror att det aldrig kommer att hända bara för att det inte har gjort det dittills. Ursäkta tillsynes dravligt påstående, men någonting i den stilen är det. Och det kan ta knäcken på den bästa. Men låt det inte göra det!

    Svar: Nej, man är galen som orkar hålla på men kan samtidigt inte låta bli. Får se om man blir en av dem som orkar hela vägen och är kapabel att leverera på nödvändig nivå....
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: