Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Poddtorka och allmän torka

Kategori: Allmänt

Tycker många poddar börjat zooma ut inför julhelgen redan. Sällan det kommer nya avsnitt av de jag följer i alla fall. 
 
På ett sätt lite skönt för det blev väl mycket där ett tag. På ett sätt  tråkigt, lyssna på dem är en favoritsysselsättning. 
 
Fick mail från en gammal kollega igår, och blev så glad. En rad bara men ändå, det blir så abrupt slut på alla relationer när man byter jobb. Roligt att tänka tillbaka på gamla gänget. Är själv superdålig på både sådana där korta vänliga mail och att hålla kontakten med folk. Ska försöka ändra på det framöver.
 
Funderar överlag mycket på diverse saker i livet just nu. Tror nog det hänger ihop med att jag fyller 40 nästa år. På min 30-årsdag var jag i tidig (ännu hemlig) graviditet med vårt första barn. Mycket har hänt! Det mesta i livet har hänt dessa år faktiskt. Det man kommer minnas bäst. 
 
Ni kanske misstänker det på ovan dravel men igår tog jag en skrivpaus. Andades ut och kände med nöjd och lättad att de sista förlagsutskicken för i år var gjorda. Nu ska jag njuta av december och försöka ligga lite lågt. Sätta enkla mål som att kanske bara öppna barn-och ungmanuset imorgon och känna efter om jag blir sugen på att skriva vidare på det eller ej. Har svårt att lämna saker ogjorda så tippar på att jag kommer vilja göra klart det. 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2018-11-28 | 11:59:53
    Bloggadress: http://nastasida.blogspot.se

    Har också poddtorka och lyssnar därför igenom Författarpodden igen, mest bara för att det är så peppande och att det väcker skrivlusten (för mig).´
    Åren mellan 30 och 40 var verkligen omtumlande, och så här ett år efter 40-strecket funderar jag på om det liksom saktar in och går utför nu...? Eller så blir det bara bättre, finns ju bokkontrakt och nya jobb att sikta på :-)

    Svar: Ja, ser ändå fram mot ålderdomen än så länge. Har känt mig så sjukt ung och barnslig hela livet, kommer jag nånsin växa upp eller kommer jag vara så här även på äldre dagar!?
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: