Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Världsrekord i korta kapitel

Kategori: Allmänt

Har läst klart Innan snön faller nu. 325 sidor fördelat över 134 kapitel. Många kapitel var bara en halv till en sida. Som jag sa tidigare så känns den mer som ett utkast än en färdig roman men miljön med Säter och temat psykiatrin är ändå väldigt tilltalande så måste säga att jag gillade boken trots den väl fattiga texten.
 
Och den gav många tankar kring hur saker och ting skulle kunna bättras på och stunsas till så allt som allt trevlig och sjukt lättläst samt lite inspirerande. Helena som skrivit boken är trots allt en förvärvsarbetande ensamstående tvåbarnsmorsa så all eloge till henne att ha tagit sig igenom hela processen. Imponerande och inspirerande.
 
Nu börjar skrivandet kännas pirrigt och lockand igen. Eftersom jag bestämt mig för att börja jobba med mitt nya manus imorgon. Så kul det ska bli! Har inte bestämt mig riktigt än vilket manus det blir jag kör på. Får se imorgon helt enkelt. 
Kommentera inlägget här: