Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Numrering raderad

Kategori: Allmänt

Nu när tanken var väckt blev jag tvungen att radera kapitelnumren. Skönt!
 
Påbörjade redigeringen av nästa kapitel igår. Där inleds en tråd som ska genomgå relativt stora förändringar efter vad som framkom i den genomgång jag inledde redigeringsrundan med. De punkterna Lisa Croon föreslår att man utgår från i sin handfasta skrivhandbok Story engineering.
 
Känns bra att gå in med lite större tag igen. Fick till en snygg plantering av tråden i en konversation 50 sidor tidigare i manuset också. Blir nog snyggt, undrar om någon uppmärksammar det sambandet när de läser sedan... 
 
Idag har jag semester för en familjemedlem fyller år och vi ska ha kalas. Lyxigt värre! 

KOMMENTARER:

  • Louise Baumgärtner säger:
    2018-03-07 | 16:24:00

    Blir imponerad av hur ambitiös du är. Det inspirerar:) Ska försöka hinna skriva en stund i dag. Hoppas firandet blir bra!

    Svar: Ja kanske ambitiös, men känner mig snarare smått galen och besatt... Hoppas du fick tillfälle att skriva lite!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: