Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Krav på Sky bar

Kategori: Allmänt

Nej idag känns det som inget speciellt. Bara en transportsträcka till skrivhelgen vi drar på imorgon efter jobbet. Lite småärenden som behöver fixas tills dess bara. 
 
När vi väljer hotell till skrivhelgerna (detta är vår andra, är det en tradition på G?) så finns det två avgörande punkter, utöver priset som sätter ramarna för urvalet. Det är dels mysfaktorn men kanske viktigast, förekomst av sky bar på hotellet. Det är alltid min favorit på hotell, en grym sky bar :) Det hotell vi valt denna gång ska enligt uppgift ha Västerås bästa sky bar. Så nu är det upp till bevis för Västerås! 

KOMMENTARER:

  • Rebecka säger:
    2018-03-15 | 15:16:59
    Bloggadress: http://natureinmind.blogg.se

    Åh vad mysigt med skrivhelg! Hur många är ni som åker tillsammans och hur är upplägget när ni kör en skrivhelg? Tycker definitivt att ni ska göra det till tradition för verkar som sagt urmysigt :)

    Svar: Ja, det känns som den ultimata lyxen! Det är jag och min bästa skrivkompis, som också är min man så blir lite ytterligare romantiskt skimmer över det hela. Upplägget är inte så genomtänkt. Vi skriver så mycket vi bara hinner, eller i mitt fall redigerar, bollar grejer när det behövs och kör lite pauser med respons på den andras alster när det passar. Sitter bredvid varandra hela tiden, på hotellrummet eller i nån mysig soffa/fåtölj eller annan lämplig och inspirerande skrivplats.
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: