Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Dags igen

Kategori: Allmänt

Då var det på’t igen. Är helt groggy efter gårdagen så har inga som helst minnesbilder av vad jag höll på med i manuset. 
 
Tog ut semesterårets sista semesterdag och var på förskolan med ena dottern på dagen (de älskar att man följer med en dag ibland). Sedan var det släktkalas på eftermiddagen & kvällen. Jag somnade i soffan vid halv tio-snåret sen. 
 
Under veckan har jag lyssnat på Skrivdrömmars senaste poddavsnitt om att skriva humor. Vilket är ett ämne som jag varken har läst om eller lyssnat på nånting om så tog det avsnittet. Gillar att skriva lite roligt och vill gärna att mina läsare ska dra på smilbanden ibland även om det inte är ”ren” humor jag skriver.
 
De är så roliga de där två podd pratarna och dynamiken emellan dem så det var underhållande att lyssna på. Men kan inte säga att jag blev så mycket klokare om att skriva humor. Får googla lite på det när jag är piggare igen! 
Kommentera inlägget här: