Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Kreativitetsdipp

Kategori: Allmänt

Även om det inte sagts rakt ut kan väl ingen förneka att jag har någon typ av skrivkramp/blockering för närvarande. Och har inte orkat ta tag i problemet. Kanske för att jag är väl nöjd med mina tidigare manus. Alternativt  uppgiven utan förtroende eller hopp om att nästa manus skulle ha större chanser. Vad nästa manus däremot kanske har är i så fall tajming som också lär vara en viktig faktor. 
 
Tacksam att kag har flera responstexter att engagera mig i för närvarande. Får leva genom andra vilket också är givande! 
 
Men jag har ingen lust att gräva ner mig i det nu utan tar en välförtjänt och troligen också välbehövlig skrivpaus. Så får vi se vad som händer sen. Efter midsommar borde det finnas hopp för en nystart! 
Kommentera inlägget här: