Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Utsprut

Kategori: Allmänt

Här formligen sprutar det ut manus till förlag & agenter. Vilket passar extra bra eftersom jag fick en ny plump i protokollet i form av en refusering igår. Dock inte den allra kyligaste sorten utan snäppet bättre, ett utdrag kommer här:
 
”Nu har vi läst och tycker det är ett intressant manus och vi är mycket hedrade över att du valt att anförtro oss ditt arbete. Men vi måste tyvärr avstå från att gå vidare med det då det inte passar in i vår kommande utgivning.

Vi tackar för ditt erbjudande och hoppas att du snart hittar ett förlag som är rätt för din bok.

Med varma lyckönskningar,”
 
Riktigt skönt att röra sig uppåt på refuseringsskalan även för relationsromanen som väl bara fått standard-standard kyliga refuseringar tidigare såvitt jag minns medan deckaren fått många som varit snäppet bättre redan på det första utskicket. Nu är jag väldigt glad för min översikt eftersom jag inte annars hade vetat vilket av manusen de refuserade men nu gick det ju väldigt snabbt & lätt att se. Snart kanske något av manusen tar sig hela vägen till lektör, vem vet!? Jag har i alla fall läst lite i dem nu i samband med utskicken och är supernöjd med dem fortfarande vilket känns fantastiskt bra såklart. 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2018-07-06 | 19:25:24
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Att du själv är nöjd låter alldeles fantastiskt lovande, tycker jag! Alltid bättre med någonting snäppet ovanför en standardrefusering - bådar gott inför framtiden!

    Svar: Tack man får försöka hålla hoppet uppe. Även om gnistan gick ur mig efter att ha skickat iväg de sista imorse. Inte konstigt kanske som man håller på...
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: