Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Tio slag i magen

Kategori: Allmänt

Ouch fick fan nästan svårt att andas under skrivpasset igår. Det blir verkligen urmaxat när man använder sig av den här nya redigeringstekniken. Jag är redan frälst, det här arbetssättet är så rätt för mig!
 
När allt kopplas samman med huvudpersonens samlade värsta livsångest. Fy fan det blir en HELT annan bok detta. Vågar knappt hitta på mer för det blir så synd om min fina, fina huvudperson. Får jag ut ”bara” hälften av de här känslorna i texten så kommer boken bli grym! Men det är ju där det blir svårt, när man ska få det att lyfta från ide-stadiet via texten till läsarna. Extremt mycket jobb återstår men det ser jag fram mot och det kommer vara värt varenda sekund. 
 
Som ni förstår hade jag ett riktigt bra skrivpass igår. Kändes som minst tio slag i magen när jag planerade och ”stödskrev”. Vilket kanske inte var så överraskande eftersom jag vaknade med superpepp, en måndag. Då vet man att man är något bra på spåren! 
 
Fortsätter lyssna på Winnerbäck, verkar uppenbarligen funka bra. 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2018-01-30 | 11:25:16
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Det känns verkligen som du är otroligt på g nu! Det bara sprakar här på bloggen. Heja, heja! Det här kommer att ge avkastning!

    Svar: Tack, hoppas på det!
    Helena Dahlberg

  • Annika säger:
    2018-01-30 | 13:27:46
    Bloggadress: http://nastasida.blogspot.se

    Låter underbart, lite jobbigt, men underbart :-)

Kommentera inlägget här: