Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Ragga åt andra

Kategori: Allmänt

Ragga var det ju länge sedan jag gjorde, har varit ihop med min fantastiska make sedan midsommarafton 2005 (ah, kan fortfarande inte fatta hur superromantiskt det är att vi träffades just på midsommar. Den dagen och natten, och morgonen med för den delen för jag hade fest där alla sov över, glömmer jag aldrig!!).
 
Men, match making är lite av min grej och jag har väldigt svårt att hålla näsan borta från nära och käras kärleksliv. Nu har jag sedan i julas inte kunnat släppa tanken på en svensk komiker, vars podd jag lyssnat en del på, som skulle passa så sjuuuuukt bra ihop med en av mina bröder. Hon bor dessutom ett stenkast bort från honom. Så igår kväll kunde jag inte hålla mig utan mailade henne helt enkelt ett erbjudande om en blind date med brorsan. Får hålla tummarna att hon nappar, annars är hon väl inte så rolig som jag trott ;) Dock känner jag nu ytterligare ångest inför att öppna mailkorgen (utöver det faktum att den kan innehålla refuseringar...). 
 
Senaste paret jag matchade ihop gifte sig inom ett år och skaffade barn ihop inom tre år, lever nu lyckliga i radhus med sin bebis. Men det skrev jag inte till henne, får försöka hålla lite låg profil i alla fall och är inte säker på att jag vill ha brorsan bortgift inom ett år heller för den delen. Blir väldigt spännande att se responsen, om det blir någon.  
 
Nu har jag eld i baken för att sätta igång med strukturredigeringen så fort som möjligt. Ska bara ”plöja” igenom de sista ca 50 sidorna tror jag det är först. Sen så ska här göras underverk med mitt pladdriga, haltande stackars manus! Har en så bra känsla inför detta! 
 
Har för övrigt läst ut Christer Björkman och Petter Karlssons Generalen och den var på tok för kort med sina 387 sidor, hade velat ha minst 500 till. Får hoppas på en uppföljare! 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2018-01-16 | 09:19:09
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Jag dööör, du är så rolig :-D Älskar verkligen hur du lyckas skapa en intrig värdig en feelgoodroman av högsta klass, men i verkliga livet. Det här ÄR ju en superbra romanidé, eller som hämtat ur en romcom-film.

    Svar: Haha, det hade jag inte tänkt på. Är så insnöad på mina befintliga projekt att jag inte alls tänker i de banorna. Men jag är helt klart sugen på att testa romance framöver så då kanske denna story kan få komma med på ett hörn ;)
    Helena Dahlberg

  • Annelie säger:
    2018-01-16 | 09:41:49
    Bloggadress: http://enbokstavitaget.wordpress.com

    Hahaha vad kul! Lova att återkomma med hur det gick. :-) Vilken superkraft det är du har. ;-)

    Svar: Ja, jätterolig! Min pappa är likadan, han inspirerar mig nog mycket här...
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: