Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Ståplats på bussen och ett annat sammanhang

Kategori: Allmänt

Noo!! Det händer nån gång ibland att det blir ståplats på bussen. Ibland kan jag tycka det är lite skönt att få en anledning att slappa. Men igår morse var jag inne i ett sånt skönt flyt så det var verkligen bara irriterande. Till råga på allt visade det sig att det var fel buss jag hoppat på så hamnade inte ens där jag hade tänkt mig. Och när jag kom fram till mötet så kom jag på att jag åkt till fel ställe så fick kasta mig på tunnelbanan igen. Suck! 
 
 
Hade ett till småkrångligt kapitel (kap 10) men den här gången gick det så jäkla bra ändå med redigeringen. Små meningar man lägger till här och var som sätter allt i ett helt annat sammanhang. Det är verkligen häftigt att se vad redigering kan göra för en text! 
 
Men så kan det vara. Hellre ha lust att skriva men inte kunna än tvärtom! Om inte avhållsamheten varar för länge bara :/ 
 
Idag jobbar jag hemma så blir ytterligare ofrivillig skrivpaus. 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2018-02-21 | 09:01:38
    Bloggadress: http://nastasida.blogspot.se

    My god, så frustrerande! Men skönt med skrivlusten :-)

    Svar: Ja, som tur var åkte jag tidigt för att hinna jobba lite innan så blev bara några minuter sen trots allt. Tur i oturen... Men skrivlust är grejen, härligt att det rullar på så bra för dig också!!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: