Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Redigerar, redigerar om allt

Kategori: Allmänt

Tog ett tag innan jag kom på att denna strof som dök upp under skrivpasset igår är en omskrivning av refrängen till ”Fulingen” av Coca Carola. Blev väldigt passande här i alla fall. 
 
Som titeln säger, alla ord, stycken och kapitel hänger löst. Mest mindre justeringar igår i och för sig (varav det mest ingripande att en meningslös karaktär som bara fanns i ett kapitel och som saknade relevans fick se sig raderad), men allt kan hända.
 
En fråga besvaras och två nya dyker upp.
 
Idag dyker jag ner igen och köttar på! 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2018-02-06 | 21:23:21
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Men vänta nu. Du redigerar hej vilt i det manus som utgivningsgruppen på det stora drömförlaget håller på att titta på? Snacka om att vara ambitiös - jag skulle inte klara av att ta i ett sådant manus med tång, just i det läget. Det skulle vara så laddat för mig.

    Svar: Ojoj, nej nej! Det här är mitt första manus. Det andra vågar jag inte röra nej :/
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: