Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Sjukt flyt

Kategori: Allmänt

Alltså igår hade jag sånt sjukt flyt med skrivet så det liknar ingenting. Det var ju galet många sidor kvar till veckans mål som var att hinna till s 272. Men så tog det bara någon sida så var jag ute ur det tuffare sjok jag gick in i tidigare i veckan som inte riktigt hängde ihop och var allmänt rätt uselt. Jag hann hela sju sidor på väg in till kontoret.
 
Sedan på vägen hem så blev det av någon anledning stopp i tågtrafiken. Vilket gör de flesta andra passagerar supersura och stressade men mig bara glad. Extra lång skrivtid! Hann precis fram till mittenpartiet som jag har redigerat massa gånger i somras och skummade igenom det snabbt. Försökte göra någon ändring först men det blev bara fel, de är så genomarbetade de där kapitlen att jag bara förstör när jag går in och pillar. Ändrade tillbaks det som blivit del och när jag väl var framme så låg jag på sid 269. Tror knappt mina ögon! 

KOMMENTARER:

  • Sara Linnéa säger:
    2017-09-24 | 20:29:50
    Bloggadress: http://www.saralinneamolin.wordpress.com

    Men vad härligt! Man behöver verkligen det där flytet ibland. Det är inspirerande bara att läsa om, så tack! :)

    Hoppas att det håller i sig.

    Svar: Tack, en sådan vinstlott när det plötsligt släpper. Får hoppas att det håller i sig, åtminstone något skrivpass till ja :/
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: