Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Nytt försök...

Kategori: Allmänt

Idag ska jag på superspännande frukostföreläsning om organisationers krishantering vid kris som drabbar viktiga samhällsfunktioner. Sådana dagar älskar jag mitt jobb, riktigt intressant! Och frukostföreläsningar är den perfekta formen för inhämtande av ny kunskap. Kort och koncist och allmänt smidigt på alla sätt. 
 
Innan dess ska jag göra ett nytt försök vad gäller redigeringen så det blir nånting litet gjort denna vecka i alla fall. Har iofs skickat in första inlämningen till vår "nya" från skrivkursen fristående textresponsgrupp igår kväll. Riktigt roligt att gamla gänget från kursen vill fortsätta stötta varann och man får följa de andras projekt vidare. Sedan helg som ser ut att bli lugn. Tumme upp på det! 
 
Igår när det blev ståplats på bussen satte jag på en gammal podd jag brukade lyssna på för länge sen men kommit ifrån. Och blev glatt överraskad av ett riktigt roligt avsnitt, i alla fall den första halvtimmen jag hann höra. Lilla drevet. Roliga och ofta träffande analyser av aktuella nyheter. 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2017-09-01 | 10:53:54
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Låter som en mycket spännande frukostföreläsning! Jobbar en del med sådant där (kring vatten och avlopp etc) och känner någon typ av skräckblandad förtjusning inför det skarpa läget. Asjobbigt, så klart, men det är coolt när planläggningen fungerar och katastrofen gick att hantera!

    Svar: Ja den var bra och inspirerande. Gillar också dessa frågor då man vet att det kommer vara så otroligt mycket värt att ha förberett sig väl om något skulle inträffa. Och visst är det häftigt när man kan se effekterna av det pch framförallt tryggheten det ger personal och andra intressenter.
    Helena Dahlberg

  • Elin Säfström säger:
    2017-09-01 | 22:00:53
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Verkligen spännande ämne - och lite läskigt. När flyglarmet gick här i Stockholm vid 22-tiden(?) en fredag för inte så länge sedan, visade det sig verkligen hur oförberedda vi är på en skarp situation: Alla relevanta sajter gick ned och 112 blockerades när alla ville ta reda på vad fan det var som pågick.

    Svar: Japp,många har nog en del att jobba på när det gäller krisberedskap. Själva förlitar vi oss helt på några kompisar som har ett helt överlevnadskit redo med radio och torrvaror, färskt vatten och allt vad det är. Hoppas inte allt för många i deras umgängeskrets gör detsamma bara. Skulle man kunna neka sina vänner hjälp för att rädda sin egen familj om det värsta skulle hända? Tror nog inte det men vem vet...
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: