Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Han...

Kategori: Allmänt, Redigera

Igår blev det en del fokus på variation eftersom jag börjat fem stycken i rad med "Han". Något jag fick en kommentar om på kursen i somras gällande ett annat textavsnitt och nu ringde varningsklockan redan när jag kom till det tredje stycket som började så. Någonstans i bakhuvudet har man nog en hel del med sig när man läser/redigerar som man inte aktivt reflekterar över eller tänker på. Hjärnan är ju så cool! 
 
För övrigt hade jag ett jättebra skrivpass som verkligen gjorde skillnad till det sjukt mycket bättre! 

KOMMENTARER:

  • Josefine säger:
    2017-09-24 | 13:43:03
    Bloggadress: http://josefinehaglund.wordpress.com

    Känner också igen det där med att jag börjar onödigt många meningar med han eller hon. Tur att man ändå märker det ganska fort i redigeringen så att man kan ändra på det.

    Svar: Ja, det är lätt hänt och varierande jobbigt att ändra. Denna gång kändes det extra jobbigt och krångligt. Kanske för att jag är så sugen på att bli klar...
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: