Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Dans på konferens

Kategori: Allmänt, Redigera

Igår försökte jag sätta mig och redigera en stund på eftermiddagen men det fick verkligen inte. Varje mening kändes fel och omöjlig att få till. Satt väl nån kvart med ett stycke men fick se mig besegrad.
 
 
Satt i sängen, fint rum with a view! 
 
Kan ha haft att göra med att jag visste att det låg ett avsnitt av "skriv en bestseller..." och väntade på att lyssnas. Och att det där noggranna detaljkapitlet jag just redigerat klart nog sög lite musten ur lusten. Så det blev en lång varm dusch och piffade lite ( är annars en turboduschare av rang) till podden istället. 
 
 
 Bild efter piff, Gud vad trött och/eller sur jag såg ut ser jag nu! Det var jag inte, kanske lite groggt av varmduschen då...
 
På kvällen blev det fest till vad jag av framträdandet att döma utgår från är ett av Sveriges bästa coverband, tunnare än Tord. Vi höll till en charmig lada, riktigt trevligt!  
 
 
Nu lyx med hotellfrukost följt av mer konferens. Tror inte jag orkar skriva i eftermiddag så siktar på återhämtning istället och sätter mitt hopp till nästa vecka. 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2017-09-08 | 09:33:24
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Men, vilket annorlunda konferens-plejs!
    Och superfin utsikt. Fin bild också av dig :)

    Svar: Ja, helt klart de bästa konferenslokalerna jag bevistat!
    Helena Dahlberg

  • Elin Säfström säger:
    2017-09-09 | 22:50:02
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Men oj vad jag känner igen mig i redigeringsmotigheten. Och jag håller med föregående talare om att bilden på dig är jättefin - även om den är felvänd 90 grader på min dator:)

    Svar: Tack! De här snurrande bilderna på min telefon (som jag både tar bilder och skriver bloggen från), är en never ending story. Har försökt allt i samband med att jag skulle skicka in bilder och en video när min dotter ansökte till labyrinth. Nåt skumt är det...
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: