Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Samlar mod

Kategori: Allmänt, Förlagsinskick, att skriva, dagbok

Stärkt av världens bästa peppkommentarer från igår började jag härja runt i förlagsdjungeln på allvar. Kan inte hålla på och småfjutta med några förlag här och några förlag där om det ska bli något. Ska försöka peppra ut manuset nu i veckan. Men jösses vad många förlag det finns, det är smått överväldigande. Den sammanställning jag tyckte var bäst/lättast var denna: https://www.google.se/amp/s/rebeccamortberg.wordpress.com/2017/01/01/forlagslista-2017/amp/ Finns säkert många andra bra också. Dock så är många förlag väldigt nischade, flera har manusstopp osv. så vi får väl se hur många som blir kvar i slutändan... 
 
Och fattar mod att (förhoppningsvis) gå tillbaks ner i min relationsroman idag. Känner mig faktiskt lite sugen och förväntansfull nu efter den småkonstiga pausen som uppstått de senaste veckorna. Att det kärvar lite på jobbet är ju bra för skrivdisciplinen om inte annat. Vissa människor alltså... 

KOMMENTARER:

  • Marie: Mitt skrivliv säger:
    2017-10-18 | 07:11:23
    Bloggadress: http://mittskrivliv.wordpress.com

    Det är härligt med pepp! Och så kul att du inspirerades av den. Stort lycka till, håller tummarna hårt :)

    Svar: Tackar, det betyder mycket!!
    Helena Dahlberg

  • Annika säger:
    2017-10-18 | 08:45:47
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Jag gör som Marie; håller tummarna hårt :)

    Svar: Blir nästan lite gråtfärdig här ni är så gulliga!
    Helena Dahlberg

  • Elin Säfström säger:
    2017-10-18 | 10:47:36
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Jamen, det här kommer att gå bra! Det känner jag på mig!

    Svar: Jamen kanske ändå. Är ju inte den som tänker ifrågasätta din känsla för feeling, litar på den :)
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: