Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Inget händer här

Kategori: dagbok

Jaha, det var den veckan!

Tog mig väl en 5-10 sidor fram i det befintliga manuset, fortsatt svårt med fokus alltså. Skulle bli förvånad om jag kommer så myclet längre idag heller. Men nu är klassfesten i alla fall avklarad och gick bra såvitt jag märkte (det är säkert lätt att missa konflikter osv för en ovan som jag själv).

Föräldrarna som skulle fixa snacks hade verkligen engagerat sig och gjort dekorativa lösningar. Som spökmaränger, spindelkex (benen var salta pinnar instuckna i oreos), lila morötter som marknadsfördes som "häxfingrar", vattenmelon med körsbärstomat och vindruvsspett som faktiskt gick åt i sin helhet, spökbananer och pumpamandariner (skalade med basilikablad på toppen såg de väldigt pumpiga ut. Hann inte ta några bilder tyvärr...

Förkylningen goes on. Vi försov oss lite, mobillarmet funkar visst inte så bra när man har hörlurar i telefonen men inte i öronen... Fick lyssna på pod inatt för att kunna sova på grund av hostan. Pod är nog ett av världens bästa sömnpiller!

Over and out!

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2017-10-27 | 20:24:55
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Alltså vad ÄR det för monsterförkylning som härjar i detta land? Den gjorde ett frisklur förra helgen för mig, men sedan ett omtag. Hoppas du blir bättre snart, skönt att klassfesten gick bra, låter som ett oerhört nyttigt utbud på fikat där :)
    Trevlig helg!

    Svar: Men nej, vilket bakslag! Så gott som alla verkar åka på denna segdragna historia... Önskar dig också en bra helg nu!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: