Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Go kväll!

Kategori: Allmänt

Mer fredagsmys, hamnade av en lycklig slump framför kvällens avsnitt av Go kväll där John Ajvide Lindqvist var gäst tjugo minuter in i programmet. Trevligt och lite intressant faktiskt.
 
Han hävdar att han ofta har en skiva eller till och med en enda låt på repeat när han skriver sina böcker, och jag som älskar repeat blev ju såklart mycket glad över just detta. Är ju inte så många som gör det för att underdriva. 

KOMMENTARER:

  • www.nastasida.blogspot.se säger:
    2017-10-22 | 18:29:43

    Jag älskar också repeat, du gjorde faktiskt min dag nu :-)
    /Annika

    Svar: Ah! En till av oss få lyckligt lottade, grymt!
    Helena Dahlberg

  • Skriva%20l%E4sa%20leva säger:
    2017-10-22 | 20:29:38
    Bloggadress: http://skrivalasaleva.wordpress.com

    Var så länge sedan jag körde på repeat. Är ju bäst! Måste så återuppta detta - fast kanske när andra halvan inte är hemma... ;)

    Svar: Ja det låter absolut som att det är dags! Min andra hälft är inte heller svår på repeat tyvärr, men kan funka på barnen ibland!
    Helena Dahlberg

  • Ninas corner säger:
    2017-10-22 | 21:41:59
    Bloggadress: http://ninascorner.blogg.se

    När jag skrev mitt senaste manus så hade jag en enda skiva som gick på ständigt repeat under hela skrivprocessen. :)

    Svar: Men vad glad jag blir av att ha så många likasinnade här! Har också skrivit med en skiva på repeat tidigare i livet i studiesammanhang, en hel termins uppsats bland annat. Men ogillar hörlurar så kan tyvärr inte göra det nu när jag skriver på tåg/buss. Annars hade jag lätt gjort det igen!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: