Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Erfarenhetsåterföring

Kategori: Allmänt, Redigera, att skriva

Är riktigt nöjd med denna tänk- och läspaus. Den här veckan är jag dessutom så sjukt extra pirrig för en av ungarna och hennes polare har kommit vidare i uttagningarna till barnprogrammet Labyrint. Själva är de supercoola med allt men jag är i upplösningstillstånd. Idag ska de till TV-huset. Så spännande! Är lite av en expert på att leva genom andra :/ 
 
Försöker läsa klart min deckare av Edgren Aldén innan jag helhjärtat kan ta mig an mina feelgood/relationsdraman. 
 
Smälter även allt kring mitt tidigare manus och förlagsinskick och allt. Tänker tillbaka på erfarenheterna från det arbetet och vad jag ska ta med mig av det in i nästa projekt. Är det något jag lärt mig under mitt yrkesliv så är det vikten av erfarenhetsåterföring, det ska man aldrig stressa förbi tycker jag utan verkligen ge tid till. Kan inte tro att jag faktiskt blev klar (för den här gången). Kändes så ouppnåeligt och sen var jag plötsligt bara där.
 
Hoppas komma igång igen i det konkreta word-dokumentet på datorn nästa vecka. Att fortsätta redigera är nog ändå bra nu när jag har det färskt. Känner mig betydligt mer osäker på att börja med ett råmanus igen. Allt det är så avlägset nu, knappt så jag minns att jag ens har gjort det... 
Kommentera inlägget här: