Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Peppande refusering!

Kategori: Allmänt, Refusering, att skriva

Check på måndagsrefuseringen igår. Men den här var annorlunda. Fortfarande en standardrefusering och inte någon sån där flådig lektörsrefusering. Men det här förlaget, som jag aldrig skickat till tidigare,hade verkligen vinnlagt sig om formuleringen och avslutade med;
 
Vi önskar dig lycka till framöver och hoppas att du hittar ett annat förlag som är intresserat av just ditt manus. Det finns hundratals bokförlag i Sverige, så ge inte upp!”
 
Så stor skillnad de orden ändå gör jämfört med det vanliga torra formella tugget som det är omöjligt att tro att nån som har det minsta intresse av skrivande och manusläsning har formulerat. Här är det lite själ och skrivarglädje! Helt klart min favoritrefusering så här långt!
 
Annars är det fortsatt stressigt arbetsmässigt. Blev ju inte direkt bättre för att chefen planerat in en avdelningsaktivitet igår som hen sedan själv hoppade av i sista stund för att han hade för mycket att göra. Eh, jag med ville nog alla säga men nu var det ju inbokat och vi var halvt på väg redan så det var bara för oss andra att teambuilda utan chefen. Ja... Byggprojektbesök och Glasblåsning stod på agendan. Trevliga aktiviteter ändå och helt alkoholfritt. Gillar skarpt den nya kulturen som blir allt starkare här, där man inte behöver alkohol för att umgås med kollegorna mer avslappnat. 
 
Här bygger vi bostäder vid vattnet; 
 
 
Amatören:
 
 
Proffset Gunilla (observera eldsflammorna, vet inte hur hon fick till dem men är glad att min glasmassa inte brann...); 
 
 
Försöker prioritera att hitta skrivtid ändå, kom en bra bit i redigeringen igår. Sex sidor närmare bestämt. Bra känsla. Sakta men säkert åt rätt håll! Hoppas på sex sidor till idag! 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2017-11-21 | 08:14:40
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Det var en ny formulering för mig, så trevligt!
    Och så trevligt med lite städad teambuilding, betydligt mer givande än den traditionellt sunkiga varianten. Även inom min yrkesgrupp börjar en ny kultur ta form nu, känns fräscht!

    Svar: Men vad bra, fram för städade företagsevent!
    Helena Dahlberg

  • Sara säger:
    2017-11-21 | 20:34:40
    Bloggadress: http://www.saralinneamolin.wordpress.com

    Peppigt gillar vi! Definitivt bättre än t.ex. "dessvärre tycker vi inte att ditt manus är tillräckligt övertygande för utgivning", som är min mesta icke-favorit bland de refuseringar jag har fått. Usch. Nej, mycket trevligare med pepp som i din variant.

    Skönt med sund alkoholkultur på jobbet! (Dvs att det inte MÅSTE till för att det ska vara värt något, vilket man annars får känslan av ibland).

    Svar: Ja den var verkligen konstig, får puls bara av att läsa det exemplet här nu. Usch!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: