Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

En riktigt jobbig sida...

Kategori: Allmänt

Igår blev första skrivpasset förstört av snökaos. Eftersom vi missat att byta till vinterdäck så tog dagislämningen dryga timmen längre än planerat då jag fick pulsa fram med första-snön-glada barn med minst sagt dåligt fokus på att ta sig framåt. Behövde därför jobba på tåget istället för att skriva. Tradigt, men snöpromenaden var mysig! 
 
 
På vägen hem fick jag dock in ett riktigt krångligt skrivpass där jag bara tog mig en sida framåt och fick ändra det mesta språkligt och även lite innehållsmässigt. Puh! Skönt att ha det avklarat. 
 
Idag blir det slitigt heldagsmöte men jag ska åtminstone skriva, alltså redigera, på vägen in. 
 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2017-11-22 | 08:56:40
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Så fint att snöpromenaden var mysig :-) Det ser lika vitt ut hos dig som hos mig.
    Jag HATAR snö, och blotta tanken på att pulsa genom den till dagis gör mig trött/sur. Men, den är rolig för barnen åtminstone!

    Svar: Men oj, stackare. Det där knarret under skorna är bland det bästa jag vet. Men så är det ju inte så många dagar med snö här nere heller så känns lite "exotiskt".
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: