Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Ett ställe för en scen

Kategori: Allmänt, Roman, Slutet, att skriva, dagbok

Igår hann jag inte skriva något eftersom jag fick sällskap på tåget av en annan dagisförälder. Dock så kom jag på det perfekta ställer för var nästa scen ska utspela sig.
 
Såhär mot slutet tycker jag att det är en av de största utmaningarna, just att hitta omväxlande miljöer. Är så trött på att de åker bil, sitter i nåt mötesrum, går korridoren fram till kaffeapparaten, häckar hemma i sin ensamhet eller knackar på hos ett vittne. Gissar att det är mina vanligaste miljöer även om jag från början i detta manus och med mitt älskade, nya, strukturerade arbetssätt verkligen har lagt manken till för att få omväxling i detta hänseende. 
 
Är extra nöjd med platsvalet eftersom det dessutom knyter an till en scen i början av boken och därmed kommer ge känslan av att säcken knyts ihop. Yey, snart får jag börja skriva det och sedan är det helg. Inte en dag för tidigt! 
Kommentera inlägget här: