Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Reviderad redigeringsplan

Kategori: Allmänt

Då har jag redigerat i två dagar. Går över förväntan bra. Men märker direkt att jag inte kan jobba som jag hade tänkt mig, vilket var grundligt och ett kapitel i taget som skulle snidas & filas till ur alla aspekter. Sen vidare till nästa. Men känner redan nu att jag inte är tillräckligt erfaren för att ro iland det. Jag vet knappt vad jag ska göra och att göra tio saker jag knappt vet vad de är samtidigt blir omöjligt.
 
Så ny plan nu är att rensa upp texten så den blir presentabel för respons och jobba in responsen. Sen får jag se vad som kan kännas relevant att fortsätta med efter det. 

KOMMENTARER:

  • Bara hittepå säger:
    2017-06-14 | 21:28:19
    Bloggadress: http://barahittepa.blogspot.com

    Så resonerar jag när det gäller mitt manus också. Jag har inte erfarenheten som krävs för att göra allt rätt på en gång, men däremot kan jag se till att texten är tydlig. Det ska framgå hur jag tänkt, även om jag tänkt fel, så att den som läser kan ge så precis respons som möjligt.

    Svar: Ja, det här med redigering är mycket svårare än jag hade trott måste jag säga. Skönt att veta att man är i gott sällskap i alla fall :)
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: