Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Besatthet

Kategori: Allmänt

Okej, en nackdel med den här kursen är att den kan ha lett till viss besatthet. Känner hur skrivtiden rusat i höjden och väller över alla brädder. Kommer på mig själv med tankar som att jag nog kan redigera resten före semestern (det jobb som jag avsatt hela hösten till!) Hänger nog ihop med att det är semestertider. Inga aktiviteter att hålla reda på och inte så mycket annat heller. Mer än någon lunchbokning då och då. Men det ges utrymme nu för ett lite annat fokus. Och då är det svårt att hålla tillbaka. Supersvårt rent utav. 
 
Men, jag ska ju vila upp mig nu under sommaren också är tanken. Så ska försöka varva ner lite. Komma ner på jorden. Nu när nyhetens behag har lagt sig. Ändå ligger jag där strax efter midnatt och funderar på om jag ska byta plats på två kapitel. Som att det skulle vara avgörande. Alls. För någonting. Troligen inte va? 
 
Ska försöka tagga ner nu. Inte gå in på kurssidan tio gånger om dagen för att se om det hänt något. Inte ligga vaken om nätterna. Får se hur det går med det...
Kommentera inlägget här: