Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

När man inte skriver...

Kategori: Allmänt, dagbok

okej, texterna till inlämning tre och fyra till kursen är färdigställda, klara att lämna in. Trots att det är dagar respektive veckor kvar till inlämningarna. Följebrev till manusutskick är färdigt. Återstår att välja förlag och/eller agent att skicka till men det känner jag inte för och har till slutet av augusti på mig. Har rätt bra koll på förlagen så blir inget stort jobb, vet på ett ungefär hur det där kommer att bli. 
 
Orkar inte starta något nytt projekt eller återuppta mitt gamla igen. Två dagar kvar att jobba och sen semester. Så vad gör man när man inte skriver? Sitter handfallen och rastlös. Har glömt bort, har inga hörlurar annars kunde jag lyssnat på musik. Alla poddar jag brukar lyssna på har sommaruppehåll. Har lagt nästan all ledig tid sedan midsommar på att skriva/redigera, har glömt allt annat. Försöker sitta still. Stirra ut genom fönstret. Går sådär. Ser ingen jag känner på bussen. De har väl semester allihop...
Kommentera inlägget här: