Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Ett nytt kapitel föds

Kategori: Allmänt, Deckare, Mitten, Redigera, att skriva, dagbok

Nämen dra på trissor. Igår när jag redigerade så kom det upp några grejer lite ur luften. Tänkte att det här borde jag ha planterat för länge sen. För att det ska hänga ihop. Och som av en händelse behövde jag ju lägga till två kapitel långt tidigare i manuset. Och de här pusselbitarna passade som hand i handsken att ta in i ett av dem. Tio minuter senare är kapitlet klart (ett kort, bara en sida men det var också allt som behövdes). Det som kändes helt oöverstigligt härom dagen. 
 
Allt faller på plats så förvånansvärt lätt nu. Jag får i huvudsak positiv respons från lärare och kurskamrater. Har en riktigt bra känsla för detta manus. Riktigt bra. Det är lätta fingrar på tangenterna.

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2017-07-05 | 09:24:13
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Det låter avundsvärt fantastiskt! Heja!

    Svar: Ja, får njuta av flowet så länge det varar nu :/
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: