Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Zzzzzzz

Kategori: Allmänt, Inspiration, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Hm, igår gick skrivandet inte alls som planerat. Jag somnade på bussen istället för att skriva :/ Kan inte minnas att det hänt nånsin förut
men har i och för sig galet dåligt minne... Hoppas bli piggare snart men det här är en superstressig vecka jobbmässigt så kanske fortsätter det utför några dagar till innan det vänder. Möjligen att jag känner mig något lite piggare idag, vi får väl se hur det går... 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2017-01-17 | 21:55:07
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Det här med att skriva romaner handlar ju just om att ständigt komma tillbaka till det. I stället för att skälla på sig själv för att man gjort ett uppehåll eller inte skrivit så mycket som man tänkt, så sätter man ändan i skrivbordsstolen och skriver lite till. Det finns ett japanskt talesätt: ちりも積もれば山となる。Det betyder ungefär att även dammkorn, om man samlar dem på hög, blir ett berg. (Ursäkta fruktansvärd, total nördighet med japanska som jag knappt kan läsa själv ens - har en störning.)

    Svar: Ja, fördelen med att inte ha något förlag som väntar på en är ju att några veckor, månader eller ens år gör nånting egentligen. Det blir klart när det blir klart. Högen med dammkorn växer i alla fall hela tiden här. En fin illustration.
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: