Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Over and out

Kategori: Allmänt

Tröttheten övermannar mig denna kväll. Att ställa disken i diskmaskinen var en riktig utmaning bara det men nu är det gjort och jag har intagit liggläge i soffan.

Första hela arbetsveckan för året och hade helt glömt bort hur jobbigt det är att jobba! Förra veckan jobbade jag en halvdag, lite mer hanterbart...

Puh! Hur lyckas samhället hjärntvätta hela (nåja större delen av) befolkningen att ställa väckarklockan och resa sig ur sängen vareviga vardag. Rent ekonomiskt skulle nog många klara sig bra på en halvtid om man skar in på oväsentligheterna. Det är ofattbart vad grupptrycket kan få oss till.

Men egentligen skulle jag ju bara summera veckan nu. 5 skrivpass, 19 000 tecken. Låter ju mycket men då räknar jag med det som jag klippte in från synopsis också, vilket är en översikt på kanske 3-4 rader per kapitel med det viktigaste som ska hända där.

Idag var det någon som frågade vad boken handlade om så jag drog det i stora drag på kanske 3 minuter (efter några sekunders tvekan då vi satt på tåget så vem som ville kunde höra men det kändes ok ändå, en vacker dag kanske det sitter en förläggare i vagnen som blir eld och lågor när hen överhör mitt samtal, man kan ju alltid drömma...) Och det kändes så jävla bra. Blev förvånad själv när jag beskrev det, Fasiken, har jag hittat på allt det här?

Trevlig helg till mig själv (om jag nånsin vaknar igen, denna trötthet är förlamande) och du som läser!
Kommentera inlägget här: