Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Ute ur loopen

Kategori: Allmänt

Helt ute ur loopen denna vecka. 

Orkade inte skriva igår pga sviterna efter sjukan. Idag sprang jag på en kompis på tåget så inget gjort nu på morgonen heller även om jag mår bra igen. I eftermiddag hämtar jag barnen så då har jag bara en kort resa kollektivt och tar sen bilen och imorgon jobbar jag hemma. Får sätta mitt hopp till torsdag-fredag helt enkelt...
 
Men det börjar ljusna på morgnarna :) Har ett möte i city nu kl 8.
 
 
 
Ett besök på flådigt advokatkontor stod på agendan. Här nedan är en utblick över entren från kapprummet.  
 
 
 
I övrigt går det bra för mig karriärmässigt på mitt "riktiga"jobb just nu vilket får mig att stundtals ifrågasätta vad jag håller på med de här skrivdrömmarna för. Borde jag inte satsa tiden och energin på det riktiga jobbet istället så skulle det verkligen kunna gå superbra. Men det är ju inte samma sak. Och kanske är det just för att jag har en så pass rolig hobby som jobbet går bra också?

KOMMENTARER:

  • Kristina W säger:
    2017-02-10 | 11:24:21
    Bloggadress: http://kristinawestling.se

    Livet ställer oss ständigt inför olika beslut och prioriteringar. Jag har förmånen att ha ett jobb som jag inte kan/behöver ta med mig hem. Jag kan alltså köra järnet på jobbet under dagarna men kvällarna och helgerna är helt och hållet mina. Då får jag istället prioritera bort annat som att umgås med maken (absolut svårast att prioritera bort!) eller hänga med på afterwork med vänner eller kolla på TV-serier.

    Det är bara du som väljer! Vill du lägga tid på jobbet så självklart ska du göra det om det är det du vill. Är det skrivandet som ger dig glädje och energi ska du lägga tid på det. Men ingen människa kan ge 110 % på alla plan, då riskerar man att bränna ut sig.

    Prioritera så att du mår bra och ta hand om dig! :) Jag tycker att du håller en helt fantastisk skrivtakt!

    Svar: Tack, så sant så sant!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: