Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Nu hettar det till...

Kategori: Allmänt

Äntligen är hettan uppe i mitt manus. På sid 213 av 276 påbörjas ”den slutliga (relations-)striden” som gör att allt går åt helvete. Kan det stämma med valen och de dramaturgiska kurvorna?! Tror knappast det. Just nu känns formen mer som en strut som börjar smalt och öppnar upp sig i konstant takt fram till slutet där den är på max. Så behöver se över formen litegrann under julhelgen. 
 
Inga fler refuseringar har dimpt ner så nu blir det att vänta till efter semestern innan de sista svaren rasslar in. Ska göra några ytterligare förlags- eller agentutskick under julhelgen också. Och framförallt vila hjärnan som känns lätt överhettad... 
 
Jag jobbar idag också, dumt nog att jag inte tagit semester. Men, men, borde kunna bli klar och gå hem i hyfsad tid i alla fall. Granen och smällkaramellerna är på plats plus att jag julhandlat och kokat knäck. Shit vad mycket som har hunnits med de här två senaste dagarna. Nu ser jag sjukt mycket fram mot två veckor av sovmorgnar! 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2017-12-22 | 08:56:46
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Kanske blir dramaturgisk strut nästa stora grej? ;-)
    Ang refuseringar, så fick jag en på självaste juldagen förra året. Inte en rakt igenom positiv upplevelse, men slapp åtminstone fundera över helgerna.

    Svar: Men va, oj vad skumt att de sitter och skickar sånt under julen! Kanske nån kvot/verksamhetmål de måste ha uppfyllt innevarande år? Då kan man inte slappna av på den fronten än alltså... Låter ju rätt bra med den dramaturgiska struten, kanske kan bli nåt :/
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: