Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Annat skriv...

Kategori: Allmänt, att skriva

Ångesten för att (eventuellt då) säga upp sig gör att jag inte alls kan koncentrera mig på skrivet. Igår skrev jag en introtext till helgens gympauppvisning istället och på hemvägen satt jag med en avtalsmall om hållbarhetskrav i våra upphandlingar. I och för sig väldigt roligt båda delarna men önskar att jag kunnat jobba med manus istället.
 
Men posten levererar de paket som jag har beställt och i tid dessutom. Gäller bara att ta sig till utlämningsstället så har jag något att läsa sedan igen. Det ser jag verkligen fram mot!
 
Nej, det får bli skrivpaus resten av veckan med hopp om slutspurt nästa vecka istället. 
 
Luciatåg på förskolan idag. Blir nog trevligt. 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2017-12-13 | 13:03:33
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Man känner sig alltid som en skurk när man söker nytt jobb utan att berätta för gamla jobbet. Men det krävs en viss under jorden-verksamhet. Så ser det ut, liksom. Håll ut nu! Snart är det klart hur det blir.

    Och pausa lugnt med skrivandet, du. Man kommer alltid tillbaka till det.

    Svar: Bra tänk där, skrivet kommer man alltid tillbaks till. Tack!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: