Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Småpill

Kategori: Allmänt

Igår kom responsen till sista inlämningen. Trodde den skulle komma först idag och hade därför planerat att gå igenom alla kapitelinledningar och kolla så att de är ok nu på morgonen. Hade blivit så taggad på att kolla inledningarna så nu gör jag det ändå. Och väntar med eftersyningarna från responsen lite grann.
 
Gällande kapitelinledningar brukar jag tänka att läsaren snabbt ska komma in i kapitlet, en eller några meningar sen ska läsaren veta det viktigaste. Vem och var. Det där med vem blir extra viktigt i mitt manus eftersom jag skriver ur så pass många olika perspektiv. Något som varit riktigt skönt med skrivkursen är att jag fått bekräftat att de många olika perspektiven funkade, vilket var en av mina stora farhågor att deinte skulle göra, att det skulle bli för rörigt.
 
Responsen på slutet var väl varken bu eller bä så får ta några dagar och reflektera kring och försöka tolka det. 
 
Helgen var intensiv, hela bekantskapskretsen vill hälsa på valpen (men vi portionerar ut det över de närmsta veckorna för att inte stressa plutten med för mycket folk/spring). En trevlig bieffekt av ny familjemedlem! 
Kommentera inlägget här: