Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Så; redigera lite till...

Kategori: Allmänt, Redigera, Skrivkurs, att skriva

Ok. Måste. Redigera. Lite. Till.
 
Har bestämt mig för att verkligen göra allt för att motstå impulserna att skicka in till förlag och istället fortsätta redigera manuset. Siktar på att göra det i minst en månad till, får se om jag kan hålla ut så "länge". Detta efter återkoppling från kursen som menar på att det absolut viktigaste är att se till att manuset verkligen är klart. Lyssnade även på ett gammalt avsnitt från "Skriv en bestseller"-podden som på frågan om när man är klar med ett manus lite skämtsamt gav tipset "Var inte klar".
 
Så nu ska jag stålsätta mig och gå igenom alltihop igen, och kanske igen. Så får det bli ett oktoberutskick om allt fortfarande känns bra efter denna månad. 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2017-08-22 | 08:00:03
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    En positiv aspekt med att vänta är att du inte hamnar i den enorma hög med manus som tydligen dyker upp på många förlag direkt efter semestrarna. Inte för att det ska spela någon roll, egentligen, för manusets framgång, men kan ändå vara en positiv tanke att hålla sig till :-)
    Lycka till med regigeringen, heja heja!

    Svar: Tack, det är sant!
    Helena Dahlberg

  • Marie: Mitt skrivliv säger:
    2017-08-23 | 05:26:08
    Bloggadress: http://mittskrivliv.wordpress.com

    Att inte vara klar för snabbt är svårt, så heja dig. Det kräver sin talang för att kunna se texten utifrån och fortsätta redigera. Säger som Annika, det är knappast någon nackdel att inte hamna i semesterhögen.

    Svar: Tack för pepp och ska försöka se det som något positivt!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: