Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Kursinlämning tre färdigredigerad

Kategori: Allmänt

Igår blev jag klar med redigeringen av kursinlämning tre. Jäklar vad mycket bättre det blir när man går igenom texten fem gånger utifrån fem andra skrivkunniga personers synpunkter och reflektioner! Och så mycket roligare det är att redigera när man får input utifrån. Hade inte varit lika kul att gå igenom texten fem gånger på egen hand... 
 
Återstår för denna vecka att redigera texten från inlämning fyra och ge respons på övrigas sista inlämning (nr 5 alltså). Det kommer bli riktigt tomt när denna kurs är över och portalen stängs ner igen. Har varit en fantastiskt bra och givande kurs som rekommenderas varmt! 
 
Igår fick jag också lite invänjning mot livet efter kursen när kursportalen var nerstängd en dag för programuppdatering. Annars är jag inne där säkert tio gånger om dagen besatt som jag blir av saker och ting. Kändes helt ok faktiskt. Tror jag fått ut det jag behöver av kursen för att kunna färdigställa ett riktigt grymt bra manus för förlagsutskick senare i höst! 
Kommentera inlägget här: