Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Nystart

Kategori: Allmänt, Mitten, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Nu är det dags att dra igång med att skriva igen och alla rutiner kring det. Känns som em evighet sedan,det har varit en lång men intensiv ledighet för min del denna påsk. Sjukt välbehövligt men vet ärligt talat inte om jag är särskilt mycket piggare nu då det varit en hel del sena kvällar kombinerat med stora mängder onyttigheter som godis och vin för att nämna några. Har en hel matkasse full med överblivet godis (feldoserade mina egna inköp och så fick ungarna mycket från släkten), ligger nu undanstoppad i arbetsrummet men gissar att den kommer bli förpassad till soptunnan inom inte allt för lång tid...
 
Som vanligt mildras ångesten över att vara tillbaka i tidiga morgnar och späckade scheman av glädjen att få skriva igen, joppie vad spännande att se vad jag höll på med senast och ska få fortsätta på nu. Har för mig att jag var tillbaks nånstans på mitten i alla fall. 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2017-04-18 | 13:38:58
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Ska också börja om att skriva idag, redigerar på mitten och LÄNGTAR efter att komma in i rutinerna igen.
    Imponerande att slänga bort godis, har ännu aldrig hänt i mitt hem :-)

    Svar: Härligt, hoppas du kommer igång bra!

    Nej, trodde aldrig det skulle hända mig heller då jag historiskt sett är en riktig sockerråtta. Men det har börjat svänga det senaste året och denna plötsliga motståndskraft/osug på sötsaker får mig att känna mig såååå gammal. Läste i DN i helgen att efter 65 år har många helt förlorat njutningen av socker :/
    Helena Dahlberg

  • Annika säger:
    2017-04-19 | 09:26:43
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Åh nej, ÄNNU en anledning att inte tycka om det här åldrandet.

Kommentera inlägget här: