Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Motig start

Kategori: Allmänt

Motig start på detta som till min stora glädje är sista arbetsveckan innan lite välförtjänt semester! 
 
I helgen har det varit förkylning som gått på hemmafronten. Själv var jag på gymnastikläger (!) för första gången i mitt liv - Baskurs gymnastik för ledare. Puh! Nu fattar man vad våra barn får kämpa på lektionerna. Mycket lärorikt och jobbigt, har ont både här och där men mest i händerna då det mesta inom gympa visst involverar att lägga all sin kroppstyngd på händerna. Dubbel puh, kommer ta ett tag att återhämta sig från detta! Men var i och för sig inte helt fel med ett litet träningsläger inför skidresan i påsk. Ramlar jag i backen så kommer jag inte bryta handlederna i alla fall, efter den här helgen är de starkare än aldrig förr. Vår lektionssal:
 
 
De flesta på kursen var tonåringar runt 16-17 år så jag var lite nervös för att det skulle bli fullt röj och party hela natten. Men gympaungdomar verkar vara synnerligen välartade och skötsamma. Inte en enda öl i sikte. 
 
Vi var på Lillsveds folkhögskola, idylliskt värre! 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2017-04-03 | 08:54:56
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Oj, nu är jag stum av beundran här borta, gymnastikläger!! Rubriken kunde lika gärna varit MODIG start :) Hoppas händerna hämtar sig snart.

    Svar: Tack det var en intressant helg en bra bit utanför bekvämlighetszonen....
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: