Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Lördagsgympa

Kategori: Allmänt

Idag blir det kroppsgympa istället för hjärngympa. Jag är gympaledare för 4-åringarna på bygden. Spännande värre med första träningen idag. Har fyra andra mammor att dela ansvaret med så ska nog gå bra. 
 
Jag fick till ett skrivpass ändå igår och käner att det börjar lossna lite nu. Har kommit igång ordentligt med historien och de inledande huvudkaraktärerna. Behöver inte faktakolla allt i excelarket utan kommer ihåg det mesta om karaktärer/miljöer/huvudspår/sidospår etc. 
 
Nu väntar ett utmanande kapitel så stannade efter 1000 tecken när kapitlet jag höll på med var slut och redigerade lite bakåt istället. En bra känsla nu. Och helg. 
Kommentera inlägget här: